Logodesign · Identitet
Hvad er et logodesign, en grafisk identitet og en visuel profil for noget?
Din virksomheds grafiske identitet er den synlige del af din virksomhed – primært dit logo. Et stærkt design af logo viser dine kunder hvem du er, og hvad du sælger. Den svarer til tøjet du tager på, når du skal til et vigtigt møde.
Din virksomheds grafiske identitet – og dermed logodesignet – skal være skarp! Folk må ikke være i tvivl om hvorvidt du sælger blomster, eller om du ejer et VVS-firma. Samtidig skal logoet afspejle både det, virksomheden sælger og dens værdier. Det har noget med stil og udtryk, form, farve og grafik at gøre. Det er alt sammen noget, vi finder ud af sammen. Få inspiration i vores kunde-cases her.
Din virksomheds visuelle profil er den måde du vælger at bruge dit logo på. Det er vigtigt også at tage stilling til de skrifttyper og farver, som bruges på dine tryksager og din hjemmeside. Den visuelle profil er en bevidst beslutning om, at “sådan her gør min virksomhed og sådan ser den ud”. Din virksomheds profil skal være genkendelig i alle sammenhænge!
Altså: Det nytter derfor ikke, at din hjemmeside har et lækkert strømlinet logo, hvis firmanavnet på dit visitkort er skrevet med Comic Sans – eller at du har glemt at få logoet på. Hvis du skriver dine fakturaer med skriften Verdana, så skal dine tilbud ikke skrives med Times New Roman. Den visuelle profil for din virksomhed bør være konsekvent – og det skal der laves en plan for. Dine kunder skal helst ikke være i tvivl om hvem du er, vel?